Nieuwsarchief
Steeds meer letsel onder wintersporters
15 februari 2017Uit de gegevens van alarmcentrale Eurocross Assistance blijkt dat het aantal ongevallen met letsel onder wintersporters dit jaar 10 procent hoger ligt dan in dezelfde periode een jaar eerder. Steeds meer Nederlandse skiërs en snowboarders raken blijkbaar gewond tijdens hun wintersportvakantie en wat ook zorgelijk is, is dat het opgelopen letsel steeds serieuzer wordt. Het […]
Lees meer »Heftruck bedrijfsongeval
27 januari 2017Ondernemersorganisatie EVO luidde onlangs de noodklok over de toename van heftruckopleidingen van een zeer slechte kwaliteit. De heftruckopleidingen in kwestie worden vaak gekozen vanwege de lage kosten die ermee gemoeid zijn. De veiligheid staat bij deze opleidingen niet hoog in het vaandel, waardoor er steeds meer chauffeurs met een slechte opleiding aan het werk zijn. […]
Lees meer »Appen op de fiets verboden
21 december 2016Facebooken, appen, smsen en bellen op de fiets kan binnenkort wel eens verboden worden. Tot op heden is het ‘gewoon’ toegestaan om op de fiets intensief gebruik te maken van de smartphone. Wat niet is toegestaan is dat de fietser hierdoor niet meer op de weg let en gevaarlijke situaties in het verkeer veroorzaakt. Wie […]
Lees meer »Factsheet: Gevaarlijke beroepsgroepen
25 november 2016In de eerste zes maanden van 2016 is het aantal bedrijfsongevallen gestegen! In de bouwsector is het aantal ongevallen met een dodelijke afloop zelfs alarmerend gestegen. Zo kwamen er in de eerste zes maanden van 2015 ‘slechts’ 27 personen om het leven bij een bedrijfsongeval, tegenover 42 in de eerste helft van dit jaar. Dat […]
Lees meer »1.500 bedrijfsongevallen met letsel in magazijn
25 oktober 2016Per jaar vinden er ongeveer 1.500 bedrijfsongevallen met letsel plaats in Nederlandse magazijnen. De meeste ongevallen in magazijnen worden veroorzaakt door het gebruik van een heftruck, waarbij de bestuurder de veiligheidsregels niet naleeft. Bij de 1.500 ongevallen in magazijnen zijn gemiddeld zeven doden per jaar te betreuren. Reden genoeg voor de sector om een gedragscode […]
Lees meer »